Monday, October 7, 2013

Bioloogia kontrolltöö seletuskirjad

Muidu väga tublil 9c klassil ebaõnnestusid bioloogia kontrolltööd pea kogu klassil. Vaid üksikud sooritasid töö oma võimete piires. Olles hämmingus sellisest punasest hinnetereast, nõudsin järeltööle tulijate käest seletuskirja selle kohta, kuidas ta tööks õppis, miks läks töö halvasti ja mida ta teeb järeltööks õppides teisiti. Seletuskirjad esitasid eranditult kõik, kellelt seda ootasin. Seletuskirjade sisu andis väga selge ülevaate sellest, miks töö läks halvasti. Osad õpilased kirjutasid lihtsalt ausalt ja osad lausa analüüsivalt, sellised selgitused on väärt palju. Õpilaste käest eelnevalt luba küsides ja nimesid mitte mainides toon alljärgnevalt välja kirjade sisud.

"Kontrolltööks vaatasin esimesel korral vähe asju üle, sest ma sain enamuselt teemale hästi pihta. Aga selleks korraks kordasin kõik korralikult üle ning vaatasin, millega ma olin töös eksinud. Teemat ma enda arust valdan praegu üsna hästi, kuna oleme tunnis asju palju korranud. Proovin rohkem õppida, uurida ja parandada oma vigu, teha kõik mõisted ja teemad selgemaks."

"Ma ei õpigi tavaliselt töödeks - tulemused on tavaliselt head, halbu tuleb kah." 

"Ei õppinud õigeks ajaks tööd ära."

"Ma ei õppinud piisavalt bioloogia kontrolltööks, mille teemaks oli nahk, luud ja lihased. Ma lugesin vaid õpikust ja vihikust need teemad läbi, aga ma ei süvenenud piisavalt. Tundides ma sain teemadest aru. Asi vist selles oligi, et ma arvasin, et teemad on enam-vähem selged ja ma ei pea põhjalikult kordama. Järeltööks ma proovin paremini kõik teemad ja ka töölehed ja vihiku ülesanded läbi vaadata."

"Ma ei võtnud enne tööd õpikutki lahti. Ei õppinud tööks."

"Kordasin liiga vähe tööks. Tundides olen teemadest hästi aru saanud. Õpin rohkem ja vaatan üle asjad, mida ma ei teadnud."

"Õppisin lohakalt, vaatasin kiiruga kõik läbi. Teemadest olen aru saanud suhteliselt hästi. Olen küsinud tunnis kõike, mis jäi arusaamatuks. Plaanin paremini õppida."

"Vaatasin üle skeleti joonise lk 21, lk 18, lk 16, lk 15 ja lk 14. Kõige rohkem keskendusin skeleti joonisele, sest eelmine kord ei õppinud ma luude nimetusi pähe. Olen ikka tundides saanud aru, kuid tööd tehes läheb vahest mõni asi meelest ning kontrolltöö ajal hakkan mõtlema, mis see asi võiks olla, mis ma unustasin ja aeg läheb liiga ruttu edasi. Plaanin järeltööd teha paremini ning pingutan rohkem, kui enne."

"Esimeseks korraks ei õppinud üldsegi, mõtlesin, et lihtne ja teen ära, aga ei olnud. Tundides saan asjast aru küll, tegelesin 2 aastat tagasi kehakultuuriga ja õppisin seal palju ning sain tunnis väga hästi aru. Järeltööks vaatan läbi kõik vaja minevad paragrahvid, mõisted ja tumedad sõnad."


Õp. Ele
7.oktoober 2013

No comments:

Post a Comment